2018. április 7., szombat

Jancsi


zárt terek
zárt emberek
bezárt
zárkózott
szavak
logika
képzelet
tragédia
kavarog
gyomor
rontás
ártás
képletek
képzelem
reszketek
kezem hideg
fejem üres
Jancsi vagyk
de nem bohóc
csak egy
szegény legény
kalpagom nincsen
cipőm lyukas
de még van
anyám jeltelen sírban
mint valaha
temetőn kívül az öngyilkosok
nem az lett
csak éhenhalt
miért nem adtam?
enni nem adtam?
adtam
volna
ha lett volna
s hogy én még vagyok
abban mi a titok
elmondjam
ne  mondjam
egyszerű
lopok
józsefattilát olvasok
anyámnak
csak jó szót adtam
kevés volt
kevés
éhezett
nekem adta
milye csak volt
volt
ringatom
üres szívem
elmentem anyámmal
de még vagyok
vagyok
tolvaj vagyok
kukákból
eleséget markolok
kevés
kevés
evés
szegény
szegény
vagyok
anyámnak is adtam volna
de ő csak mosolygott
miközben
mindenét nekem adta
tolvaj vagyok
tolvaj
megloptam anyámat
engem ki temet el
mellé a jeltelen sírba
csakúgy elhantolva
minden nélkül
lelketlenül
ázva-fázva
szegény lelkek

Siersthal, 2018. április 07.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése