2011. október 13., csütörtök

Emlékezés

Köszönet Pulai Évának
2011. október 13.

"Nem tudok már sírni. De valahányszor a Hegyi beszédnek azt a soráthallom, hogy "Boldogok, akik sírnak", ez mindig szíven üt. Persze amondat úgy folytatódik: "mert ők megvigasztaltatnak". Hát én már nemtudok sírni. De titokban remélem, hogy azért megvigasztaltatom. - "  Mészöly Dezső

 

kócosra borzolta a szél
a ki nem mondott gondolatot
az elnyelt szavakat
és így hangtalan
mint megannyi kis szakadt
vérvörös szalag
szúrós ágakon fennakadtak
szempillám sűrűje
álmokat rejt némán
csókok kihunyt íze
mézbe fulladt édesség
s kezem meleget keresve
még kutat egy másik kéz után
s mi jut, nem több, mint
egy bögre forrósága mellettem
illata mondanám: száll...
s József Attila
szerelmetes sorai motoznak
bennem
s tudom benned ott messze
ki voltál a múltam egy pillanata
hisz ezer év is oly kevés
az öröklétben...
"mint illatos teából száll a gőz
lassan simítja arcomat a mámor"
lám nem feledtem - még -
ahogy Téged sem, ki
versekkel költöztél szívembe
s a test bár forró és ifjú volt
súlytalan lett, nem volt jelen...
parányi lila óra hangosan tiktakol
mögötte réz kandalló óra áll
néma csendben
szerepétől megfosztva lett
bizsu-tartó
nem panaszkodik
némán tűr,
mint büszke fák
ma már csak ők hoznak
tavaszt szívembe
oly fenségesek még estükben is
halálukkal háncsként hull
szívemből egy-egy darab
s végül velük fogyok el én is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése