2017. március 29., szerda

gyöngyök


olvasgatok
szemelgetek
és elképzelem
igen, elképzelem
mert a képzelet nagy úr
és hogy bezárható-e
igaziból nem is tudom
kordában tartani
kordában tartanak
nem nevelnek
átnevelnek
kisiklott a gondolat
mint annyiszor
terelgetném?
nem is tudom
minek
nekem nem szükségszerű
egyikből kilépek
másikba belépek
gyöngysor
különféle gyöngyökkel
kinek mi
mert nincs egyenszem
ahogy egyenember sem
bár próbálkoztak
és próbálkoznak
hatnak is a megfélemlítések
sunyivá alattomássa tesznek
hova lesz az ember
és hogy ez mindig így volt
keresem a kereshetetlent
na de
annyi mindent összehordunk mi emberek
tudós nem tudós
és akkor?
miért is kéne másnak cipőjében járnom
még nem vagyok annyira szegény
de lehetek...
ja, hogy ez megint más tészta
na igen

elhagytam a gyöngysorom
akár a nylon harisnyán
szaladnak a szemek
körömlakk...
szemfelszedő
NDK-s kis okos tű
ügyes kéz
fáradt szem
görnyedt hát
kell a pénz

a pénz...
és ezt nem értem
mindenki utakat keres
akinek nem hull az ölébe
hogy pénzt keressen
bölcs dolognak tartja
érte mindent feladni
és én változatlan nem értem
miért nem a pénztelen út
járhatóságát tapossuk
legyen az az út...



Siersthal, március 27.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése