2014. április 13., vasárnap

játszótér (halottak napján)

lélek szakad(t)
s te sem becsültél
foltos kendő a tisztesség
álmaimat reád aggattam
mintha volnál májusfa
lám messze mentél
magadat is becsomagoltad
silány papír
átázik
papírkönnyeket csurgat
a megfáradt borús idő
tanulmány az élet
sokféleképpen írják
mindenféle szabályokba vonják
játszóterek mára kulcsrazárva
s kinek kulcsa nincsen
kívül reked
bár
"kint is vagyok
bent is vagyok
jaj de nagyon boldog vagyok"
rövidre zárt körök
mint az áramkörök
kiég a biztosíték
sötét
sötét
rád borul a temető csendje
igaz mára ez sem igaz
vége az áhítat síró-csendjének
enyvesek a kezek
még azt is ellopták
kevés volt a márvány
kevés volt a sok virág
dicstelen mára virradt a tegnap
jövő nincsen
meg sem születve elorrozták
enyves kezű politikusok
minden tolvaj tisztességes
csak a szegény
csak a szegény nem
láz ár szökken az égbe
nem értem
nem értem
olyan ez
mint egykoron hitler
őt sem hitte senki ember
csak ki embertelen
emelte magasba karját
ein liter
zwei liter
mormolta sok németfrancia
egészen úgy hangzott
mint
heil hitler
próbáltad?
én hallottam...
már megint idekanyarodtam
pedig szemem
nem égő fekete
csupáncsak zöld...
hajam árja elúszott
fürge olló levágta
véres fülek
mohó kezek
kitépték
a fülbevalókat
chiffon szakad
combon ragacs
riadt szemek
őrült szemek
apadt mellen
halott gyermek
rekviem szól
gyászfekete
égő tűzben


France, 2012. október 31.

http://www.youtube.com/watch?v=FP9WLvZhL5Y

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése